曉夜煌

写手,曾经开过盗笔和全职的坑,然后躺平了,目前沉迷游戏中
Life For Rent - Dido

Life for rent 《漂泊的心》 

(歌手: Dido 作詞:Dido 作曲:Dido)


YouTube連結 Life for Rent

原歌詞出處 http://blog.xuite.net/thuang0807/tracyhuangblog/105263527


I haven't really ever found a place that I call home
I never stick around quite long enough to make it
I apologize that once again I'm not in love
But it's not as if I mind that your heart aren't exactly breaking

It's just a thought, only a thought

But if my life is for rent and I don't learn to buy
Well I deserve nothing more than I get
'Cause nothing I have is truly mine

I've always thought that I would love to live by the sea
To travel the world alone and live my life more simply
I have no idea what's happened to that dream
'Cause there's really nothing left here to stop me

It's just a thought, only a thought

But if my life is for rent and I don't learn to buy
Well I deserve nothing more than I get
'Cause nothing I have is truly mine

While my heart is a shield and I won't let it down
While I am so afraid to fail so I won't even try
Well how can I say I'm alive? If my life is for rent


我仍未找到可以称为家的地方,我永远不能足够坚持使它成为现实 
我再次抱歉我并未坠入爱河,但这并不意味着我介意你是否真的心碎 

这只是个想法,只是个想法

但如果我的心本来就属于漂泊,我却不懂如何去收回它 
好吧,我只配得到我该得到的,因为我所拥有的并没有什么真的是我的 

我一直以为,我会喜欢住在海边。独身周游世界,生活得更简单些 
我也不知道究竟这个梦想意味着什么,因为实在没什么能再阻拦我了 

这只是个想法,只是个想法 

但如果我的心本来就属于漂泊,我却不懂如何去收回它 
好吧,我只配得到我该得到的,因为我所拥有的并没有什么真的是我的 

我的心是一张盾牌我也不会让它倒下,我太害怕失败所以我甚至放弃了尝试 
好吧,我怎么能说我是活着的,如果我的心是漂泊的?

 

#芳春 配樂


我只是觉得,他们俩决定该定下来时挺适合这背景音乐,哈哈哈~


评论

热度(3)